O DISANJU

Neka pokret i disanje postanu jedno!

 

U poslednje vreme, ljudi postaju sve svesniji koliko je bitno pravilno disanje, posebno tokom vežbanja. Disanje je jedna od osnovnih stvari koje je neophodno savladati i iskoristiti kako biste vežbali pravilnije i kako biste se osećali bolje.

Osnovni principi pravilnog disanja

Disanje je izuzetno važno kako bi vaše vežbanje bilo maksimalno efikasno i kako ne biste imali problema sa nesvesticama ili slabošću u toku vežbanja. Upravo iz tog razloga, od velikog je značaja posvetiti pažnju svom disanju dok vežbate.
Prilikom svih vrsta vežbanja pronađite ujednačen model disanja koji vam najviše odgovara. Udišite npr. pri svakom drugom koraku ili podizanju tega… Kada pronađete ovakvu šemu koja vam odgovara, a sigurno hoćete – držite je se stalno.
Dok radite bilo koju vrstu vežbi nipošto ne zadržavajte dah. Zadržavanje daha pri naporu dovodi do sniženja krvnog pritiska i smanjuje dotok krvi do mišića i mozga, te može doći do vrtoglavice, nesvestice, slabosti i sl.
Više kiseonika znači i brže sagorevanje masti kod svih aerobnih vežbi. Mišićima je za rad neophodan kiseonik, a pošto je i vežbanje na fitnes spravama u suštini aerobno (što znači da je mišićima izuzetno potreban kiseonik) – jako je važno da telo tokom treninag bude stalno i pravilno snabdeveno kiseonikom.
Upravo zbog toga – veliki akcenat se stavlja na disanje i kod vežbi namenjenih sagorevanju masti, jer je telu potrebno puno kiseonika kako bi masti bile pretvorene u korisnu energiju.

fitnesshouse4

Kada vežbate na trenažerima, ispoštujte sledeće:

Uvek kada koristite sopstvenu snagu, izdahnite, a kada se vraćate u početni položaj udahnite. Drugim rečima: pre svakog napora ide udah, a u poslednjoj trećini svake vežbe – izdah.
Uvek dišite smireno i održavajte uravnotežen ritam.
Obratite pažnju da dubina disanja bude u srazmeri sa naporom, jer se u suprotnom može javiti vrtoglavica.
Ritam disanja prilagodite ritmu pokreta koje izvodite. Kada postignete da pokreti i disanje postanu jedno – biće to najvažniji znak da vežbate pravilno i bez poteškoća.

Prilikom vežbanja na kardio spravama pokušajte da dišete:

smireno i ravnomerno,
dubokim udisajima i izdisajima,
tako da svaki izdisaj traje nešto duže od udisaja.

Najkraći put – osluškujte svoje telo.

Najvažnije je da svoje disanje potpuno osvestite. Kako biste to postigli jednostavno stalno osluškujte svoje telo i – pogotovo ukoliko tek počinjete sa treninzima – obratite pažnju na svaki udah i svaki izdah.
Na taj način najbrže ćete otkriti koji ritam disanja je optimalan za vaše telo i početi zaista da uživate u vežbanju!

 

© 2014 Fitness house